Presentacion

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Tre la debuta, i a 40 ans las escòlas Calandreta an fach una dobla causida pedagogica ambiciosa : d’una part l’immersion pedagogica precoça e d’una autra part, la practica de las tecnicas Freinete de la pedagogia institucionala.

Aquò dich, l’objectiu dels fondators èra tanben de faire de Calandreta « una vertadièra composanta d’un servici public renovelat » e nòstras escòlas aplican d’ara endavant los programas de l’Educacion Nacionala. Son laïcas, « jos contracte » amb l’estat;los 5 regents de l’Ametlièr son pagats per l’estat (estatut de professors de las escòlas, amb una avec una formacion especifica per ensenhar en Calandreta), çò que garantís l’estabilitat de la còla de regents.

 

L’immersion precoça en occitan

Calandreta utilisa lo metòd d’immersion linguistica tre la mairala, pr’amor de valorizar e de
desvolopar las capacitats de mainatges fòrça joves a aquesir una segonda lenga e mestrejar las doas lengas d’un biais equivalent .
Balhar accès als mainatges a la lenga e a la cultura occitana, es lor ofrir la possibilitat de s’integrar mai aisidament a lor environa sociala e culturala. Es tanben lor permetre de valorizar lor diferénça.
Es doncas un primièr pas cap a la dobertura a la diferénça e a la cultura dels autres.
D’alhor, la practica del bilinguisme precoç dobrís naturalament a las autras lengas e culturas
romanas e a totas las autras. Tre la mairala, los/las regent/a/sfan un trabalh de sensibilizacion a la
diversitat linguistica (demercé lo programa Musicas de lengas). E en primari, lo programe
Familhas de Lengas porta un estudi mai aprofondit de las correspondéncias entre las lengas.

 

Una pedagogia activa

La pedagogia Calandreta s’inspira de las tecnicas Freinet e de la pedagogia institucionala. Sos
fondamentals balhar la paraula a l’enfant, lo rendre autonòm, regular la vida de còla e l’utilizar
coma vector d’aprendissatge.
Per aquò, s’apueja sus las « institucions » e las aisinas pedagogicas qu’estructuran los
aprendissatges e la dinamica colectiva : lo conselh, lo que de nòu ?, la correspondéncia e lo tèxt liure, lo trabalh cooperatiu, l’auto avaloracion.

 

Faire escòla amassa

Calandreta es una escòla autogerida pels parents regropats en associacion lei de 1901 en codireccion amb lo cap d’establiment. L’associacion pòt pas viure sens una participacion activa dels parents. Acompanhan lo desvolopament de l’escòla e s’associan amb los regents per menar los projèctes de l’escòla.
Los temps de rescontres regulars que siá al nivèyl del moviment entièr (Congrès de Caladnreta) o dins las estructuras (rescambis) constituisson de moments d’escambis, d’elaboracion de
proposicions que venon noirir lo projècte Calandreta.

L’associacion e la còla regenta son garantas de la mesa en òbra de la Carta dels Calandretas.

Per çò qu’es dels enfants son eles tanben fòrça implicats dins lo fonccionar de lor escòla. Per exemple a l’Ametlièr, lo conselh d’escòla los amassa cada 15 jorns (participacion a partir de la mejana seccion en preséncia de la còla pedagogica. I son abordats los ponches d’organizacion de la vida collectiva, las relacions entre los enfants (e / o amb los adultes), las dificultats e las capitadas, los projèctes de l’escòla…
In òltre, los escambis amb d’autras calandretas son frequents e un rendetz vos annadièr amassa totes los calandrons de la Region al pargue departamental de Bessilhas, en fin d’annada escolara.

 

 

 

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Dès leur création, il y a bientôt 40 ans, les écoles Calandreta ont fait un double choix pédagogique ambitieux : d’une part l’immersion linguistique précoce et d’autre part, la pratique des techniques Freinet et de la pédagogie institutionnelle.

Cela dit, l’objectif des fondateurs était aussi de faire de Calandreta « une véritable composante d’un service public renouvelé » et nos écoles appliquent d’ores et déjà les programmes de l’Éducation Nationale. Elles sont laïques, “sous contrat” avec l’État ; les cinq enseignants de l’Ametlièr sont payés par l’État (statut de professeurs des écoles, avec une formation spécifique pour enseigner en Calandreta), ce qui garantit la stabilité de l’équipe enseignante.

L’immersion précoce en occitan

Calandreta utilise la méthode d’immersion linguistique dès la maternelle, afin de valoriser et de développer les capacités d’enfants très jeunes à acquérir une deuxième langue et maîtriser deux langues de façon équivalente.

Donner accès aux enfants à la langue et à la culture occitanes, c’est leur offrir la possibilité de s’intégrer plus facilement à leur environnement social et culturel. C’est aussi leur permettre de faire vivre leur spécificité culturelle, de valoriser leur différence. C’est donc un premier pas vers l’ouverture à la différence et à la culture des autres.

D’ailleurs, la pratique du bilinguisme précoce ouvre naturellement aux autres langues et cultures romanes et à toutes les autres. Dès la maternelle, les enseignant.e.s font un travail de sensibilisation à la diversité linguistique (Musique de Langues). Et en primaire, le programme Familhas de Lengas apporte une étude plus approfondie des correspondances entre les langues.

Une pédagogie active

La pédagogie Calandreta s’inspire des techniques Freinet et de la pédagogie institutionnelle. Ses fondamentaux : donner la parole à l’enfant, le rendre autonome, réguler la vie de groupe et l’utiliser comme vecteur d’apprentissage.

Pour cela, elle s’appuie sur des “institutions” et des outils pédagogiques qui structurent les apprentissages et la dynamique collective : le conseil, le “quoi de neuf ?”, la correspondance et le texte libre, le travail coopératif, l’auto-évaluation…

Faire l’école ensemble

Calandreta est une école autogérée par les parents regroupés en Association Loi 1901, en co-direction avec le chef d’établissement. L’association ne peut vivre sans une participation active des parents. Ils accompagnent le développement de l’école et s’associent aux enseignants pour mener les projets de l’école.

Les temps de rencontres réguliers, que ce soit au niveau du mouvement tout entier (congrès de Calandreta), ou au sein des écoles (rescambis) constituent des moments d’échanges, de réflexions collectives, d’élaboration de propositions, qui viennent nourrir le projet Calandreta.

L’association et l’équipe pédagogique sont garantes de la mise en œuvre de la Charte Calandreta.

Quant aux enfants, ils sont eux aussi très impliqués dans le fonctionnement de leur école. Par exemple, à l’Ametlièr, le Conseil d’école les réunit tous les 15 jours (participation à partir de la moyenne section), en présence de l’équipe pédagogique. Y sont abordés tous les points d’organisation de la vie collective, les relations entre les enfants (et/ou avec les adultes), les difficultés et les réussites, les projets de l’école… Par ailleurs, les échanges avec d’autres Calandreta sont fréquents et un rendez-vous annuel rassemble tous les calandrons du département, au Parc départemental de Bessilles, en fin d’année scolaire.